جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

یو بولت صنعتی چیست؟

یو بولت صنعتی

یو بولت در واقع نوعی پیچ است که به علت داشتن شکل شبیه به یو انگلیسی به این نام شناخته می‌ شود، چون دو طرف این پیچ به صورت دو شاخه از از همدیگر باز است، بنابراین به راحتی می‌ توان اجزا و قطعات مختلف را با استفاده از آن به یک دیگر اتصال داد. از این نوع بولت ها جهت اتصال لوله‌ ها، اتصال سازه‌ ها، اتصال قسمت‌ های مختلف خودرو، اتصال کابل‌ ها و به صورت نگه دارنده استفاده می‌ کنند. در این مقاله یو بولت صنعتی را بررسی می‌ کنیم.

گفتیم که یو بولت در واقع نوعی پیچ است که شکلی مشابه با حرف یو انگلیسی دارد. این پیچ دارای دو شاخه از دو طرف است که از یک دیگر باز می‌ باشند، به همین دلیل جهت اتصال اجزا و قطعات مختلف به کار می‌ رود. از این نوع پیچ‌ ها برای اتصال در لوله‌ ها، اتصال کابل‌ ها، اتصال سازه‌ ها اتصال و نگه داری قسمت‌ های مختلف خودرو و غیره استفاده می‌ کنند. یو بولت‌ ها انواع مختلفی دارند و از جنس فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی و یا دیگر آلیاژ‌های فلزی هستند. از مزایای آن ها نیز نحوه نصب و تعویض آسان، اتصال دهی مطمئن، قابلیت تعویض، ایمنی، مقاومت مکانیکی، کاربرد گسترده، هزینه مناسب و غیره است.

سایر محصولات:

بولت چشمی

خم عصایی

انواع یو بولت صنعتی

یو بولت ها تنوع بالایی دارند و از انواع پرکاربرد آن ها می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  1. یو بولت دوار صنعتی

این یو بولت به عنوان نوعی اتصال دهنده و با قابلیت حرکت دورانی استفاده می‌ شود.

  1. یو بولت رزوه‌ ای

این نوع از یو ولت دارای رزوه است و می‌ تواند اتصالات محکمی را به وجود بیاورد.

  1. یو بولت ضد زنگ

این نوع یو بولت مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی، محیط‌ های مرطوب و آبی دارد، چون از جنس فولاد ضد زنگ یا استیل ضد زنگ است.

  1. یو بولت کربنی

این نوع از یو بولت از فولاد کربن ساخته شده است و در سازه‌ های فلزی و کاربردهای عمومی استفاده می‌ شود.

  1. یو بولت آلیاژی

از فولاد آلیاژ ساخته می‌ شود، خواص مکانیکی بالایی دارد و در برابر حرارت و فشار نیز مقاوم است. به دلیل داشتن این ویژگی‌ ها برای کارهای سنگین و کاربردهای صنعتی استفاده می‌ شود.

  1. یو بولت مشبک

از یو بولت مشبک جهت اتصال قطعاتی استفاده می‌ کنند که به شکل مربع و مشبک هستند و در اتصالات برخی تجهیزات صنعتی و خودرو کاربرد دارد.

کاربرد یو بولت صنعتی

فاکتورهای مهم در انتخاب یو بولت صنعتی

یو بولت به عنوان نگه دارنده اجزای خودرو، اتصال بین کابل‌ ها و لوله‌ ها و بسیاری از سازه‌ ها هستند، بنابراین انتخاب آن ها اهمیت بالایی دارد و باید هنگام خرید به فاکتورهای مهمی توجه کنید که این فاکتورها عبارتند از:

  • جنس

بهتر است یو بولت ضد خوردگی، زنگ زدگی و مقاوم در برابر حرارت باشد، بنابراین متناسب با شرایط و محیط مورد استفاده از یو بولت هایی با جنس فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی یا آلیاژ‌های فلزی استفاده کنید.

  • کاربرد یو بولت

یو بولت ها برای کارهای مختلفی استفاده می‌ شوند، بنابراین هنگام خرید باید نوع کاربرد را مشخص کنید.

  • محیط مورد استفاده 

به شرایط محیطی از جمله دما، رطوبت، تماس با برخی مواد شیمیایی و غیره در هنگام خرید توجه داشته باشید.

  • ابعاد و اندازه 

یو بولت‌ ها اندازه‌ های متفاوتی دارند و برای پروژه‌ های مختلف مناسب هستند که باید متناسب با همان پروژه اندازه آن را انتخاب کنید.

  • استانداردهای یو بولت

هنگام خرید یو بولت به مجوزها و استانداردهای آن توجه کنید تا بتوانید یک یو بولت استاندارد و با کیفیت را بخرید.

  • مقاومت مکانیکی

یو بولت باید تحمل تنش و فشار برای بارهای مختلف را داشته باشد، یعنی دارای مقاومت مکانیکی باشد.

  • هزینه

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب یو بولت هزینه آن است، بنابراین سعی کنید یو ولت مناسب و با کیفیت را تهیه کنید که نیاز به تعویض نداشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله یو بولت صنعتی را بررسی کردیم. یو بولت‌ ها انواع مختلفی دارند، کاربردهای آن ها با یک دیگر متفاوت است و هر کدام مشخصات خاصی دارند که هنگام خرید باید به آن ها توجه داشته باشید. در سایت عمران تکنیک با یو بولت صنعتی و دیگر انواع بولت صنعتی بیش تر آشنا شوید.

فهرست مطالب