جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

جی بولت چیست؟ کاربردهای رایج آن

جی بولت چیست؟ کاربردهای رایج آن

جی بولت J bolt چیست؟ از این نوع بولت ها در چه مکان هایی استفاده می‌ شود؟ بولت‌ ها ابزارهای کوچک و کاربردی هستند که به انواع مختلفی تقسیم می‌ شوند و در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی کاربرد دارند. به طوری که می‌ توان گفت گاهی برای اتصال دادن اجزای ساختمانی به یک دیگر ابزار بسیار ضروری محسوب می‌ شوند. یکی از انواع بولت ها نیز جی بولت است. به جی بولت پیچ خم نیز گفته می‌ شود که در صنایع مختلف به عنوان نوعی اتصال دهنده محکم و قوی به کار می‌ رود. این نوع بولت ها اشکال و اندازه‌ های متفاوتی دارند و می‌ توانند نیازهای صنعتی خاص و متفاوتی را برطرف کنند. در این مقاله به معرفی J bolt و موارد استفاده از آن می پردازیم. شرکت عمران تکنیک تولید کننده انواع بولت های صنعتی در ایران میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://omrantechnique.ir مراجعه نمایید.

آشنایی با جی بولت

یکی از انواع انکر بولت های ساختمانی بسیار پرکاربرد، پیچ خم یا جی بولت است که به علت ساختار خاص قابلیت استفاده در صنایع مختلف را دارد. البته گاهی اوقات می‌ توان با استفاده کردن از میلگردهای ساده جی بولت را ساخت.

جی بولت معمولاً از فولاد ضد زنگ، فولاد پرکربن و گالوانیزه ساخته می‌ شود، به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. این نوع از انکر بولت ها اتصالی یو شکل را با شفت رزوه شده به وجود می‌ آورد که به عنوان چشم یا قلاب هم شناخته می‌ شود. به همین دلیل محکم کردن انواع کابل‌ ها و لوله‌ ها در سطوح بتنی کاربرد دارد.

جی بولت در صنایع مختلف از جمله پروژه‌ های ساخت و ساز جهت اتصال دادن به عنوان نوعی اتصال دهنده قوی عمل می‌ کند که در ابعاد و اندازه‌ های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌ شود. J bolt به انواع انکر بولت‌ های یو شکل شباهت دارد که دارای دو شاخ نابرابر می‌ باشد. یک طرف این شاخ‌ ها رزوه شده و قسمت دیگر آن خم است. شکل خاص J bolt دو نقطه اتصال محکم جهت متصل کردن آن به هر ماده‌ ای را ایجاد می‌ کند. بنابراین وقتی از این نوع بولت‌ ها استفاده کنید هیچ نیازی به ابزارهای پیچیده دیگر نخواهید داشت، علاوه بر آن که به علت شکل و طراحی خاص جی بولت ها می‌ توان آن ها را داخل حفره‌ های از پیش ایجاد شده قرار داد.

در واقع جی بولت جهت ایجاد کردن اتصالی امن و مناسب بین دو ماده طراحی شده است که دو نقطه اتصالی دارد، پس از آن که پیچ جی بولت سفت شد، دو نقطه اتصالی آن یکی در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین قرار می‌ گیرد، به این ترتیب اتصال بسیار محکم به وجود می‌ آید. به همین دلیل است که از این نوع بولت‌ ها در صنعت ساختمانی جهت لنگر انداختن سازه‌ ها و دیوارها به زمین و هم چنین اتصال دادن تیرها و سازه‌ های بزرگ تر از جمله پل‌ ها استفاده می‌ شود.

کاربرد جی بولت

کاربردهای رایج پیچ خم(J bolt)

گفتیم که چون جی بولت طراحی خاصی دارد، در صنایع مختلف نیز به کار می‌ رود، اما عمده کاربرد این نوع از بولت ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. در دیوارهای باربری جهت حفظ کردن استحکام ساختمان‌ ها و پل‌ ها
  2. در بخش‌ های بیرونی مکان‌ هایی مانند پارک‌ ها و باغ‌ ها جهت محکم کردن نیمکت‌ ها و صندلی‌ ها به زمین بتنی
  3. در زمین‌ های بازی جهت محکم کردن برخی از تجهیزات بازی به زمین بتنی
  4. در برخی محیط‌ های صنعتی جهت حفظ و نگه داشتن ماشین آلات سنگین از جمله دستگاه های پرس بر روی کف کارخانه

جمع‌ بندی

J bolt ها را می‌ توان از محکم‌ ترین و امن‌ ترین پیچ‌ های ساختمانی دانست که به دلیل داشتن ساختار خاص و ویژه در صنایع مختلفی کاربرد دارند. شما حتی می‌ توانید در مواقع ضروری با استفاده از میلگردهای ساده نیز این نوع از انکر بولت ها را بسازید. در این مقاله جی بولت را معرفی کردیم و چند نمونه از استفاده‌ های رایج آن را نیز توضیح دادیم. در سایت عمران تکنیک با انواع مختلف انکر بولت ها از جمله جی بولت، آی بولت، یو بولت و غیره، ساختار، موارد استفاده و کاربرد آن ها بیش تر آشنا شوید.

محصولات مرتبط:

آی بولت

خم عصایی

 

فهرست مطالب